10972,60%0,15
40,68% 0,17
47,38% -0,19
4445,01% 0,24
7119,76% 0,58
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir YHT hattının toplam 505 kilometre uzunluğunda
bir kalkınma köprüsü olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, “Ankara-İzmir arası
demiryolu ile 14 saat karayoluyla ise 7 saat olan seyahat süresi ise 3,5 saate
düşecek. Hattımız tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon
ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi’nin son
durumu yerinde inceledi. Ulaşımın, bir milletin kalkınma, birlik ve kültür
yolculuğunun anahtarı olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, demiryollarının ise
bu yolculuğun güçlü, çevreci ve ekonomik rotalarından biri olduğunu söyledi.
Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Bu gerçekten hareketle
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, 2002 yılından bu
yana demiryollarımızı bir devlet politikası olarak ele aldık ve Ülkemizin dört
bir yanını modern, hızlı ve güvenli demiryolu ağlarıyla donattık. Son 23 yılda
demiryollarımıza yaklaşık 64 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik.”
2002 yılında yaklaşık 11 bin
kilometre olan Türkiye’nin demiryolu uzunluğuna 2025 yılı itibariyle, 2 bin 251
kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre
eklediklerini belirten Bakan Uraloğlu, demiryolu ağı uzunluğunu yaklaşık 14 bin
kilometreye yükselttiklerini kaydetti.
“Çelik Raylarla Örülmüş Bir
Geleceği İnşa Etmek İçin Yeni Projelerle Kararlılıkla Yolumuza Devam Ediyoruz”
Bakan Uraloğlu, Marmaray ve
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolları Hattı gibi vizyon projelerle, Türkiye’yi Asya’dan
Avrupa’ya uzanan demiryolu ağı ile merkez yaptıklarına dikkati çekti. Uraloğlu,
“Hayata geçirdiğimiz bu iki proaktif projeyle demiryolu taşımacılığı alanında
ülkemizin doğu-batı yönlü uluslararası yük hareketlerinde üstlendiği kritik rol
ülkemizin lojistik gücüne güç katıyor.” diye konuştu.
Çin’in Chongqing ve Chengdu
şehirlerinden yola çıkan iki trenin toplam 98 konteynerlik yükleriyle Halkalı
İstasyonundan başarılı operasyonlarla Avrupa’ya devam ettiğini hatırlatan Bakan
Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın demiryolları için çizdiği büyük vizyonun
ışığında, çelik raylarla örülmüş bir geleceği inşa etmek için yeni projelerle
kararlılıkla yolumuza devam ediyoruz.” dedi.
Bakan Uraloğlu, Haziran ayında
Ankara merkezli düşünüldüğünde Türkiye’nin kuzeyine yapılan ilk hızlı tren ile
yolcu taşımacılığı projesi olarak tarihe geçen 120 kilometrelik Kırıkkale -
Çorum hattının temelini atarak, bu büyük vizyonun yeni bir halkasını daha
hayata geçirdiklerini hatırlattı.
Zengezur Koridoru kapsamında ise
Türkiye ile Nahçıvan arasında demir yolu bağlantısı kuracak
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi için 2,4 milyar avroluk dış
finansmanı temin ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde
devam etti:
“Yeni projeleri hayata geçirirken
bir yandan da Karaman-Ulukışla, Halkalı-Kapıkule,
Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep,
Yerköy-Kayseri ve bizleri bir araya getiren Ankara-İzmir Hızlı Tren Hatları
gibi çok önemli demiryolu projelerinin yapımlarına devam ediyoruz. Türkiye’nin
lojistik gücünü artırmaya, rekabetçiliğimizi ve verimliliğimizi yükseltecek
altyapı projelerini hayata geçirmeyi kararlılıkla sürdürüyoruz.”
Ankara-İzmir YHT Hattı
Kapsamında 10 İstasyon İnşa Edilecek
Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren
Hattı’nın, Ankara- Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir kesimleriyle toplam
505 kilometre uzunluğunda bir kalkınma köprüsü olduğunu dile getiren Uraloğlu,
“Projemiz kapsamında; Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa,
Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen İstasyonları olacak şekilde 10 istasyon
tasarladık. 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67
viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177 üstgeçit ile 244 adet altgeçit inşa
ediyoruz.” diye konuştu.
“11,5 Milyon İnsanımız
Doğrudan Hızlı Tren Konforuna Kavuşacak”
Ankara-İzmir hızlı tren
projesinin tamamlanması ile mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan
mesafenin 624 kilometreye ineceğine dikkati çeken Bakan Uraloğlu, “Ankara-İzmir
arası demiryolu ile 14 saat, karayoluyla 7 saat olan seyahat süresi ise 3 saat
30 dakikaya düşecek. Tabi burada şu hususa da dikkat çekmek istiyorum; projemiz
tamamlandığında Ankara-İzmir arası hat uzunluğu 624 kilometre olacak. Ama bizim
çalışmalarımız zaten Polatlı’ya kadar olan hızlı tren hattından sonra başladığı
için 505 kilometre olarak ifade ediyoruz. Hattımız tamamıyla hizmete girdiğinde
Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir illerimizde yaşayan yaklaşık 11,5
milyon insanımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak.” açıklamasında
bulundu.
“Hattımız Tamamlandığında
Yılda Yaklaşık 13,3 Milyon Yolcu ve 90 Milyon Ton Yük Taşıyacağımızı
Öngörüyoruz”
Uraloğlu, hızlı trenin sağladığı
konfor ile birlikte seyahat süresinde gerek konvansiyonel tren gerekse de
karayoluna göre önemli avantajlar sağlanacağını kaydetti. Uraloğlu, “Az öncede
belirttiğim üzere Ankara-İzmir arası seyahat süremiz 3,5 saate düşerken yine,
Ankara- Afyon arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası
seyahat süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası 11
saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecektir. Hattımız tamamlandığında yılda
yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz.”
dedi.
Söz konusu durumun, Afyon’un
termal turizmine, Uşak ve Manisa’nın tarım ve sanayi gücüne, İzmir’in limanları
ve turizm potansiyeline yepyeni bir ivme kazandıracağını kaydeden Uraloğlu,
güzergâh üzerindeki şehirlerin, adeta birer inci gibi çelik raylarla birbirine
bağlanacağını; ticaret, turizm ve kültürel etkileşimde altın bir çağ yaşamaya
başlayacağını belirtti.
Polatlı-Afyon Arasındaki
Toprak İşleri, Viyadük, Köprü ve Tünel Çalışmaları Tüm Hızıyla Devam Ediyor
Hızlı tren hattında Polatlı-Afyon
arasındaki toprak işlerinin, viyadük, köprü ve tünel çalışmalarının tüm hızıyla
devam ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, “Kazı dolgu işlerinde yaklaşık yüzde
90-95 seviyelerine, köprü -viyadük işlerinde de yüzde 90, altgeçit köprüsü
işlerinde yüzde 87, üstgeçit köprüsü işlerinde yüzde 90, menfez işlerinde yüzde
92 ve 6 bin 346 metrelik Bayat1, Bayat2, Köroğlu Tünellerinde ise yaklaşık
yüzde 75 oranında ilerleme kaydettik.” dedi.
Hattın TCDD Genel Müdürlüğü
tarafından inşa edilen Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa olmak üzere
toplam 180 kilometrelik kesimindeki altyapı işlerinin tamamında yüzde 77’lik
gerçekleşme sağladıklarını belirten Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam
etti:
“Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren
Hattımız, tamamlandığında sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda
Afyon’un, Uşak’ın, Manisa’nın ve İzmir’in kalkınma destanı olacaktır. Bu hat,
İzmir’in limanlarını, Ege’nin organize sanayi bölgelerini ve tarım merkezlerini
ulusal demiryolu ağımıza daha güçlü bir şekilde bağlayarak, Türkiye’nin küresel
ticaretteki rolünü perçinleyecektir. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattımızın
açılışını gerçekleştirdiğimizde de ülkemizin bir prestij projesini daha
başarıyla tamamlamanın gurunu yaşayacağız. Ülkemiz adına çok büyük ve önemli
bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz.”