• BIST 100

    10121,52%-1,02
  • DOLAR

    40,24% 0,11
  • EURO

    46,93% 0,54
  • GRAM ALTIN

    4336,90% 0,94
  • Ç. ALTIN

    6880,30% -0,39

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

GÜNDEM 16.07.2025 12:25:24 0
E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

Dijital pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez unsurlarından biri olan e-posta pazarlaması, özellikle hedef kitle ile doğrudan iletişim kurabilmesi ve kişiselleştirme imkânı sunması nedeniyle etkili sonuçlar doğurmaya devam ediyor

İSTANBUL (İGFA) - Doğru zamanda doğru mesajı ileterek müşteri sadakati oluşturmanın güçlü yollarından biri olan e-posta pazarlaması hem B2B hem de B2C tarafında markaların hedef kitleleriyle birebir ve kişiselleştirilmiş bir iletişim kurmasına olanak tanıyor. Bu sayede kullanıcı davranışlarına göre şekillenen mesajlarla hem etkileşim oranları artıyor hem de satışa dönüşüm süreci hızlanıyor.

“YAPAY ZEKÂ İLE GÜÇLENEN E-POSTA KAMPANYALARI TIKLAMAYI ARTIRIYOR”

E-posta trafiğinin artış göstermesi ile birlikte izinli pazarlama stratejilerinin öneminin daha da arttığını belirten MooF Digital Agency CEO’su Yasin Kaplan, “Her gün dünya genelinde yaklaşık 376 milyar e-posta gönderiliyor. Bu sayının 2027 yılında 418 milyara ulaşması bekleniyor. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların yüzde 88’i e-postalarını günde birkaç kez kontrol ettiğini, yüzde 39’u ise günde beş kereden fazla kontrol ettiğini belirtiyor. Özellikle profesyonel yaşamda bu oranlar daha da yükseliyor. Ancak mobil kullanıcıların yüzde 50’si, mobil uyumlu olmayan e-postaları hiç açmadan siliyor. Bu da kullanıcı deneyimi, görsel tasarım ve metin içeriklerinin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. E-posta pazarlamasının neden kullanılması gerektiğine dair önemli bir istatistik paylaşmak gerekirse: B2B ve B2C ayrımına baktığımızda, özellikle B2C tarafında müşteri bazlı içerik pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak ele alındığında, daha yüksek etkileşim oranlarına sahip olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin, B2B pazarlama e-postalarının açılma oranı, B2C e-postalarına kıyasla yüzde 9.7 daha düşüktür. B2B tarafında bu oran yüzde 19.7 seviyesindedir. Bu da bize, kurumsal içeriklerin biraz daha soğuk olduğunu ve hem açılma hem de etkileşim oranlarının daha düşük seyrettiğini net bir şekilde göstermektedir. Tıklama oranları açısından da benzer bir tablo karşımıza çıkıyor. Yani bir e-posta açıldıktan sonra, içerisindeki ilgili bağlantıya tıklayanların oranı B2B’de yüzde 3.8 iken, B2C’de yüzde 2.9’dur. Bu da aslında şu anlama geliyor: B2B tarafında her ne kadar açılma oranları daha düşük olsa da e-posta açıldığında kullanıcıların içeriğe tıklama olasılığı daha yüksek” dedi.

Sektörel bazda incelendiğinde, e-posta açılma oranları teknoloji sektöründe yüzde 27, perakende sektöründe yüzde 34, gıda ve gayrimenkulde ise yüzde 33 seviyelerinde seyrettiğini ifade eden Kaplan, “Genel tıklama oranı ise yüzde 1,5 civarında. Özellikle terk edilmiş sepet e-posta kampanyalarında açılma oranı yüzde 50 gibi oldukça yüksek bir seviyede. E-posta pazarlamasının başarısında ölçümleme araçlarının kullanımı büyük önem taşıyor. Kaç kişinin açtığı, tıkladığı, vakit geçirdiği ve dönüşüm sağladığı gibi metrikler, kampanyaların performansını ölçmek ve stratejileri optimize etmek için hayati veriler sunuyor. Ayrıca, e-postaların başarısını artırmak için kişiselleştirme ve segmentasyon çok önemli. Kişiselleştirilmiş e-postalarda yüzde 26’ya varan açılma artışı görülürken, yapay zekâ destekli e-posta araçlarının tıklama oranlarını yüzde 13 oranında artırdığı belirtiliyor” açıklamasında bulundu.

Haber Kaynak : İGFA

Nevşehir'de 15 Temmuz coşkusu

Bayrampaşa’da 15 Temmuz’a Vefa: Şehitler Dualarla Anıldı

15 Temmuz Şehitleri dualarla anıldı

Özel çocuklara unutulmaz binicilik deneyimi

Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması'nda 18 finalist belli oldu

Deniz ve havuzda göz sağlığını korumak için uzmanından öneriler

Yerli yatırımcıların pay senedi varlıkları 4 trilyon TL'ye yaklaştı

Bahçeli DEM heyetini kabul etti

Yaz serinliği göz sağlığınızı tehdit etmesin: 6 koruyucu öneri

Ticaret Bakanı Bolat, Tiflis'te Gürcistan Maliye ve Ekonomi Bakanlarıyla Bir Araya Geldi

ADALET BAKANI TUNÇ'TAN 15 TEMMUZ DEMOKRASİ VE MİLLİ BİRLİK GÜNÜ MESAJI

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanımız Göktaş, 15 Temmuz Şehitliği'ndeki anma törenine katıldı

ADALET BAKANI YILMAZ TUNÇ, CANLI YAYINDA SORULARI YANITLADI

Kaymakam Çiftçi ve Müftü Eren, Vatan Camii’nde Sabah Namazında Şehitler İçin Dua Etti.

Bakanımız Göktaş, "Zaferin Adı Türkiye Büyük Ailem Türkiyem: 15 Temmuz Paneli ve Sergisi"nin açılışına katıldı

Bakanımız Göktaş: “Toplam 5,3 milyar lira Evde Bakım Yardımı’nı hesaplara yatırdık”

AK Parti Bayrampaşa İlçe Başkanlığı’ndan 15 Temmuz’da Anlamlı Yürüyüş

'Narkokapan-Adana 2'de 130 torbacı yakalandı!

Kızılay, 15 Temmuz’da Bayrampaşalıları Yalnız Bırakmadı

Yaz tatilinin gizli tehlikesi: Yüzücü kulağı!

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

Harita Mühendisi Halil Gök, 20 yıldır cebinde çiçekle çevreyi güzelleştiriyor... 365 gün cebinde çiçek taşıyor

Şile Belediye Başkanı görevden uzaklaştırıldı

Ticaret'ten uluslararası 3 gözetim şirketine faaliyet yasağı!

Bakanımız Sn. Ali Yerlikaya: 10 İlde 5 Ayrı Organize Suç Örgütüne Yönelik Jandarmamız Tarafından Düzenlenen Operasyonlarımızda; 74 Şüpheliyi Yakaladık

Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya: "İstanbul ve İzmir” Merkezli Son 2 Günde 64 İlde FETÖ'ye Yönelik Operasyonlarımızda 306 Şüpheliyi Yakaladık''

Paribu Harbiye Açıkhava Konserleri Dedublüman ile başladı

10 ilde 5 organize suç örgütüne 74 gözaltı!

İstanbul Şile 'Milli Birlik' kortejinde buluştu

Tekirdağ Şarköy ve Çanakkale Ayvacık’ta yangınlara müdahale sürüyor

Yükleniyor

15 Temmuz Şehitleri dualarla anıldı

Özel çocuklara unutulmaz binicilik deneyimi

Ticaret Bakanı Bolat, Tiflis'te Gürcistan Maliye ve Ekonomi Bakanlarıyla Bir Araya Geldi

ADALET BAKANI TUNÇ'TAN 15 TEMMUZ DEMOKRASİ VE MİLLİ BİRLİK GÜNÜ MESAJI

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanımız Göktaş, 15 Temmuz Şehitliği'ndeki anma törenine katıldı

ADALET BAKANI YILMAZ TUNÇ, CANLI YAYINDA SORULARI YANITLADI

Bakanımız Göktaş, "Zaferin Adı Türkiye Büyük Ailem Türkiyem: 15 Temmuz Paneli ve Sergisi"nin açılışına katıldı

Bakanımız Göktaş: “Toplam 5,3 milyar lira Evde Bakım Yardımı’nı hesaplara yatırdık”

'Narkokapan-Adana 2'de 130 torbacı yakalandı!

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

Bahçeli DEM heyetini kabul etti

Ümit Özdağ: AKP-MHP-DEM ittifakının sonuna kadar karşısındayım

Zeydan Karalar’dan Adana’ya duygusal mesaj

Özel'den hodri meydan: 2 Kasım'da seçimi getir!

Murat Özçelik 'CHP kurucu değerlerine zarar veriyor' diyerek istifa etti

Fahrettin Altun'dan 'Özel' tepki! Millet iradesine hakaret kabul edilemez

Bahçeli: Kentsel dönüşüm ve orman yangınları Milli Güvenlik meselesidir

Muharrem İnce'den Saraçhane çağrısı

CHP’li Altaca Kayışoğlu’ndan TBMM'de sert eleştiri

Prof. Dr. Ümit Özdağ'dan mücadeleye devam mesajı: Nerede kalmıştık?

Nevşehir'de 15 Temmuz coşkusu

Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması'nda 18 finalist belli oldu

Harita Mühendisi Halil Gök, 20 yıldır cebinde çiçekle çevreyi güzelleştiriyor... 365 gün cebinde çiçek taşıyor

İstanbul Şile 'Milli Birlik' kortejinde buluştu

"En Uzun Gece" destanına ilk temsil

İşte 2025'in ABD'de okuyan en başarılı 25 Türk öğrencisi

TÜMKİAD Edirne Başkanı Oğuz Kurum'dan Ankara temasları

Konut yatırımında yeni sahne! İngiltere Investments güvencesiyle başrolde Mustafa Sandal!

Yapılan son araştırmalar, pirinç tüketiminin diyet kalitesini artırdığını gösteriyor

Darülaceze sakinlerinin İstanbul'da Boğaz keyfi

Yerli yatırımcıların pay senedi varlıkları 4 trilyon TL'ye yaklaştı

Ticaret'ten uluslararası 3 gözetim şirketine faaliyet yasağı!

İSO’nun ikinci 500 listesinde Salihli’den 6 firma yer aldı

Türk moda endüstrisi 'Yeni Dünya' yolcusu

Türkiye’ye yılın ilk 5 ayında 4,7 milyar dolar yatırım

Bursalı marketçiler İstanbul'da ticari köprüler kurdu

MÜSİAD Kayseri'den bölgeyi harekete geçirecek çağrı!

İSO listesine KAYSO damgası

KTO'nun İSO 500 gururu

Kayseri sanayisine Memduh Büyükkılıç övgüsü